جمعه، مرداد ۱۶، ۱۳۸۸

یادت باشد

اگر از بازار دین فروشان گذر کردی، خدایی نو طلب کن از آن آشفته بازار مکاره که ایمان را هم احتکار کرده است. خدایی که فقط خدایی کند. بهایش هر چه بود بپرداز، یادت باشد برای این خدای تازه چانه زنی های قدیمی باب نشود.
راز و رمز کتاب راهنمایش را به قدر کمال جویا شو، یادت باشد به اندازه مقدس باشد، نه بیشتر نه کمتر، آن اندازه که دست هایمان به آسانی به کتاب برسد. صبور باش تا خدایی بیابی آشنا به زبان مادری مان. بهایش هر چه بود بپرداز، یادت باشد برای این خدای تازه چانه زنی های قدیمی باب نشود.
کاسه صبرش را به دقت اندازه بگیر، یادت باشد با حد تحمل مان متناسب باشد، نه بیشتر نه کمتر، آن اندازه که آرزوهایمان روی دست هایمان نمیرند. بهایش هر چه بود بپرداز، یادت باشد برای این خدای تازه چانه زنی های قدیمی باب نشود.
آداب نگهداری اش را به نیکی بیاموز، آن خدایی را انتخاب کن که به انحصار گروهی در نمی آید. فراموش نکن خدایی که می خری مدعی نیز نداشته باشد، تمامی اهل بازار را بپرس، تا مطمئن نشدی بهایش را پرداخت نکن، حتی به رایگان به خدایی نگیرش، یادت باشد.

۱ نظر:

Unknown گفت...

من هم خدایی می خواهم که فقط خدایی کند، خدایی که با عشق بماند نه از سر ترس. خدایی که مهربان ِ بخشنده باشد نه آن طور ستم خواه و کینه جو.
من هم آن خدا را می خواهم دلم برای ارحم الراحمین بودنش تنگ شده. دلم برای احساس سبکباری در کنارش بودن تنگ شده.
من هم خدا را می خواهم هر چه هم بهایش بشود می پردازم.