سه‌شنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۱

فرافکن‌ها


بهار سرنوشت‌ساز استقلال

فرافکن ها در راهند!؟

رامتین جباری

روزی که استقلال به مصاف نماینده ازبکستان رفت، کمتر کسی فکر می‌کرد حاشیه از همان روز اول فروردین سال نو یقه تیم مظلومی را محکم بگیرد! استقلال در حالی امتیازها را با نسف‌قارشی تقسیم کرد که جام‌حذفی را از شیراز به تهران آورده و سه امتیاز بازی با الریان قطر هم از پیش به حسابش بود. پسران آبی شهر تهران که از قهرمانی‌شان کمتر از پنج روز می‌گذشت، منتظر جشن هوادارانشان در خانه بودند که برگزار نشد! هواداران استقلال در نخستین روز عید که تلویزیون بی دلیل صدای ورزشگاه را تقریبا بسته بود، نه قهرمانی استقلال را به روی خود آوردند نه نوروز را و انتخاب‌های غافلگیرکننده‌یی برای شعارهایشان داشتند؛ بازی صفر-صفر پیش می‌رفت و ده دقیقه پایانی زمانی بود که هواداران از جایگاهی شروع به اعتراض کردند که آنطور که بعدا منصور پورحیدری گفت جایگاه همیشگی «نقدی» نامی است که مسوولیت کانون هواداران استقلال به عهده اوست.
بازی برای استقلال با سوت پایان، تازه آغاز شد وقتی مهدی رحمتی و میکروفون گزارشگران به هم رسیدند؛ «من لباس حجازی را پوشیدم، شما چرا آتش گرفتی!؟» رحمتی از کسی اسم نمی‌برد، «همه می‌دانند! همانی که پیغام می‌دهد ما داریم می‌آییم و تو را هم برای سال بعد نمی‌خواهیم.» اگر فلاشبکی به یک ماه پیش بزنیم، به مصاحبه‌یی از رحمتی برای بعد از بازی با الریان می‌رسیم که با دلخوری می‌گوید: «آقای مربی معروف که خیلی نقش در موفقیت‌هایت داشته‌ام، چرا وقتی که مربی‌ام بودی ایرادهایم را نمی‌گفتی!» و از حجازی می‌گوید: «پارسال که با سپاهان چهار گل از استقلال خوردم، روز بدی داشتم، اما ناصرحجازی شخصاً با من تماس گرفت، هم دلداری‌ام داد هم چهارتا نکته فنی گفت که دیگر گلی شبیه به گل چهارم را هرگز نخوردم. حجازی زنده‌ام کرد! اما آقایی که مدعی اخلاق است دقیقاً قبل از داربی جلوی ده تا خبرنگار می‌گوید رحمتی گلر زیر تیرک است.»
رحمتی از جایی اعصابش خورد است که اخیرا با کمپینی متشکل از برخی مدیران، بازیکنان، اصحاب رسانه و حنجره‌های پر سر و صدای روی سکوها برای تغییر در شمایل استقلال برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت‌های ستادی می‌کنند! کدهایی که رحمتی می‌دهد از اسم «قلعه‌نویی» رمزگشایی می‌کند، سکوهای ناآرام هم کدهایی شبیه به همین دارد! و این برای از پا در آوردن تیمی که در کورس قهرمانی لیگ‌برتر است، سهمیه آسیایی سال بعد را جلوتر از سایر رقبا گرفته و همین امروز برای صدرنشینی دور رفت گروهA لیگ قهرمانان آسیا با الجزیره خواهد جنگید کافی است.
برخی از هواداران استقلال حین بازی این تیم با هر حریفی، اخیرا سرمربی تراکتورسازی را تشویق می‌کنند! همان‌هایی که مظلومی می‌گوید وقتی از جلوی جایگاهشان رد می‌شود به او متلک می‌گویند! روز بازی با ملوان هم از روی سکوهای اطراف همان مسوول کانون هواداران استقلال خبر رسید که این آقا در عکس‌العمل به گلایه پورحیدری گفته؛ «حالا نشان‌شان می‌دهم! همه‌شان رفتنی اند.»
چند دستگی در استقلال بی‌داد می‌کند. در تیمی که بحران مصدومیت نیمی از موثرترین بازیکنان فوتبال ایران را از استقلال گرفته، گروهی از هواداران بی خبر و هم باخبر! سطح توقع را جایی می‌برند که حقیقی نیست تا عرصه را به پرویز مظلومی تنگ و جا را برای دیگران باز کنند! و آقای مدیر سکوت محض می‌کند، تماشاچی صرف است و ژنرال که در تعطیلات نوروز از جاده سلامتی باشگاه انقلاب به بام تهران سوئیچ کرده در جواب رحمتی «فرافکنی» می‌کند: «برگردم با بازیکن سالاری مبارزه می‌کنم.» کمتر از دو ماه دیگر تقدیر استقلالِ 91 رقم می‌خورد!
نکته: در سریال چک برگشتی، پسر دو ساله لطیف از عمو احمدش پرسید: «عمو فرافکنی یعنی چی؟» که احمد در حد درک پسر لطیف گفت: «فرافکنی یه جور نامردیه عمو جون!»

سه‌شنبه 15 فروردین 91
 

هیچ نظری موجود نیست: