چهارشنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۹۰

سپر بلا


استقلال؛ سپر بلای کفاشیان
امیر با قریب می‌آید!؟
رامتین جباری

انتخابات فدراسیون فوتبال تمام شد. علی کفاشیان ماند و سال پر از بزنگاه 91 برای فوتبال ایران دو هفته زودتر از موعد تحویل شد. حسین قریب که از مسیر وزارتخانه ورزش به انتخابات فدراسیون فوتبال آمد، راه دلجویی‌اش از باشگاه استقلال می‌گذرد.
هفته گذشته در اعتماد نوشتیم «در صورت عدم انتخاب قریب حکم مدیرعاملی باشگاه استقلال برای به نام او امضا خواهد شد.» حرف‌های علی فتح‌اله‌زاده پس از ناکامی برای ماندن در جمع هیات‌رییسه فدراسیون تازه، از خروجی خبرگزاری فارس خیلی زود حذف شد اما آنچه که از او در خبرآنلاین باقی ماند نشان می‌دهد، او این پیام تازه را دریافت کرده است؛ «دست از سر ما بازنده‌ها بردارید.»
ایسنا از قول فتح‌اله‌زاده می‌نویسد؛ «انتخابات نشان داد که تهمت‌ها به وزارت ورزش و جوانان صحت ندارد.» او که حالا جایی در فدراسیون فوتبال ندارد، پشت وزیر سنگر می‌گیرد تا محکم‌تر پشت میز مدیریت استقلال بنشیند. زوج «قریب – قلعه‌نویی» اما از دیروز آماده اسباب‌کشی به خیابان 38 غربی علامه جنوبی در سعادت‌آباد شدند.
قریب در روزهای پیش از انتخابات در جمعی خصوصی گفته بود که در تیم‌ملی، امیر را جایگزین کی‌روش خواهد کرد! شایعه‌یی که حتی قلعه‌نویی هم باورش نکرد! او ولی برای استقلال قول همه جور همکاری را به قریب داده تا تلافی ضیافت ناهار تابستان گذشته را با فتح‌اله‌زاده، یک‌جا جبران کند. (کسی که می‌تواند کی‌روش را با امیر در دو کفه یک ترازو بگذارد، بی‌شک کاراکتر قابل مطالعه‌یی است!)
سر فتح‌اله‌زاده بی کلاه ماند. او که نامزد مورد حمایتش در فدراسیون رای آورده، برای خودش آلترناتیو پر قدرتی تراشید؛ قریب هم حالا که به دنیای پر حاشیه فوتبال ایران بازگشته قصد عقب‌نشینی ندارد. او خاطره‌های خوبی از استقلال دارد و موقعیت امروز امیر را دست‌پرورده روزهای حمایت خودش از او می‌داند و مدیریت استقلال که تلافی خوبی برای برچسب «گزینه دولت» است تا حساب‌هایش را با کمپین‌های مخالف و رسانه‌ها باهم صاف کند.
در واکنش به ناکامی او در انتخابات نوشتند؛ «قریب آمد، غریب رفت!» ولی پچ پچ‌های خصوصی می‌گویند شب غریبان قریب سپیده دم آشنایی به رنگ آبی لاجورد خواهد داشت، رنگ پیراهن استقلال و خداحافظی فتح‌اله‌زاده با هر مسندی که یک طرفش وزارت ورزش است!
قریب در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد باز هم در فوتبال فعالیت کند، می‌گوید: «فعلا که در فدراسیون فرصتی نیست!» او ادامه می‌دهد؛ «بازگشتم به استقلال صحت ندارد.» و با لحنی این شایعه را تکذیب می‌کند که اگر تایید می‌کرد باورپذیرتر بود.
شاید بازی ژورنالیستی است؛ حالا که انتخابات فدراسیون تمام شد، بازی با قریب و استقلال گیرایی خاص خودش را دارد ولی فراموش نکنید آرای کفاشیان جدای چارچوب تعریف شده فیفا، ثمره همین رصد «ژورنالیسم ورزشی ایران» بود! حالا هم بازگشت «قریب – قلعه‌نویی» از مسیری می‌گذرد که رسانه‌ها خواهند ساخت؛ مسیری که امروز بن‌بست است و مثلث «وزیر – قریب - امیر» برای بازکردن راه عبور کار سختی دارند.
پی‌نوشت؛ یک سوال جا ماند؛ جدای همه این بازی‌ها، آیا امیر حاضر است استقلال موفق (قهرمان احتمالی لیگ‌برتر یا جام‌حذفی یا هردو) را تحویل بگیرد؟
توضیح؛ تجربه می‌گوید امیر استقلال بحران زده را همیشه برای تحویل «مناسب‌ترین استقلال» می‌داند؛ «تیم نهم و سیزدهم را گرفتم، قهرمان کردم.» این مونولوگ همیشگی و ثابت امیر است برای استقلال!
نتیجه پرسشی؛ آیا استقلال با «فتح‌اله‌زاده - مظلومی» جامی می‌گیرد؟
پیش‌بینی ماضی؛ استقلال سپر بلای کفاشیان شد!
چهارشنبه 17 اسفند 90
 

هیچ نظری موجود نیست: